דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טוני סופראנו רץ לבית הלבן 

מאת    [ 11/11/2007 ]

מילים במאמר: 557   [ נצפה 3154 פעמים ]


רודי ג'וליאני, ראש העיר לשעבר של ניו-יורק, רוצה להיות מועמד המפלגה הרפובליקאית בבחירות לנשיאות ב-2008. עונת הפריימריז - אחת לכל מדינה - מתחילה תוך מספר שבועות ותסתיים ביוני הקרוב, ונכון להיום, ג'וליאני מוליך בסקרים כזה שיזכה ברוב הפריימריז. הבעיות בחייו הפרטיים, הכוללות מספר גדול של נשים-לשעבר וידועות-בציבור לשעבר, לא הפריעו לו עד עתה במירוץ לנשיאות, אך קשריו עם ברנארד קריק, מפקד משטרת ניו יורק לשעבר, מאיימים עתה לפגוע בהילת הגיבור שלו שנוצרה בעקבות אירועי 9/11.

מיד לאחר התרסקות המטוסים במגדלי התאומים התמקדו מצלמות הטלוויזיה בפניו של הנשיא, ג'ורג' בוש, שביקר באותה שעה בבית ספר בפלורידה. הוא נראה מהוסס ומפוחד, ולאחר שעוזריו החזירו אותו למטוסו, בילה את את מרבית היום בטיסה ל"שום מקום", שמטרתה היתה להגן עליו מפני התקפות טרוריסטיות נוספות. ג'וליאני, לעומתו, הופיע חבוש קסדה ב"גראונד זירו", וניצח על עבודות החילוץ. הוא היה אז בסוף כהונתו השניה - והסופית - כראש העיר. שמו יצא אמנם לדיראון חדשים לפני כן כמעורב במעשי שחיתות קטנים וגדולים, אך כל זה נשכח לאחר 9/11, יום בו קנה רודי את עולמו וזכה בכנוי החיבה "ראש העיר של ארצות הברית."

ג'וליאני גדל במשפחה איטלקית בברוקלין שבניה פעלו משני צידי החוק. שניים מדודיו היו שוטרים, אך דוד שלישי היה מאפיונר, בעל מסבאה שחדרה האחורי שימש כמחסן לסחורות גנובות ולסמים. רודי סיים בית ספר למשפטים כתלמיד מצטיין, ותוך שנים מעטות קיבל מינוי פוליטי כמשנה לתובע הכללי של ארה"ב בממשלו של ג'ראלד פורד. לאחר שקיבל מינוי זהה מהנשיא רייגן, החליט ג'וליאני להוריד את עצמו בדרגה ומינה עצמו כתובע הפדרלי של העיר ניו יורק. בתפקיד זה ניצח על משפטי המאפיה המפורסמים של שנות ה-80 ומשפטי הבורסה בהם שלח את מייקל מילקן ואייבן בוסקי לכלא. הפרסומת החיובית שקיבל עזרה לו כשהחליט לרוץ לעיריית ניו יורק, והוא נבחר כראש העיר ברוב גדול.

כהונתו הראשונה כראש העיר הרשימה אפילו את מתנגדיו החריפים ביותר. אחוז הפשיעה בעיר ירד בשיעור גבוה, ותקציב העיר אוזן לראשונה מזה שנים רבות. בכהונתו השניה השתנו פני הדברים. נשמעו טענות שרודי מנהל את העיריה כאילו היתה "משפחת" מאפיה, בה נאמנות אישית לראש העיר חשובה יותר מאשר כשרון, יושר אישי או ניקיון כפיים. מפקד המשטרה בראטון (כיום מפקד משטרת לוס אנג'לס), שהעז לטעון שהמשטרה הביאה לירידה בפשיעה ולא ג'וליאני, אולץ להתפטר. כשרודי מינה את נהגו, ברנארד קריק, כמפקד המשטרה, הביא הדבר להרמת גבות כללית. שמו נקשר בפרשות שחיתות, ואז החליט אוסמה בן-לאדין להתקיף את מגדלי התאומים והכל השתנה.

לאחר סיום כהונתו כראש עיריית ניו יורק הקים רודי חברת אבטחה בה שימש ברנארד קריק כשותף. חדשים אחרי הפלישה לעירק נשלח קריק לבגדאד - בהמלצת ג'וליאני - כדי לעזור בשיקום משטרת עירק. כשחזר, הציע ג'וליאני לנשיא בוש למנות את קריק כשר לענייני בטחון פנים (תפקיד אותו ממלא מייקל צ'רטוף כיום) אך המינוי בוטל כשנודע על קשריו של קריק עם חברת איסוף אשפה בניו ג'רזי - חברה שלפי מידע האפ. בי. איי נמצאת תחת שליטתה של שלוחת המאפיה בניו ג'רזי. יש הטוענים היום שקשריו של ברנארד קריק עם חברת האשפה החלו כשהיה עדיין נהגו של רודי ג'וליאני, ושג'וליאני ידע על קשרים אלה לפני שמינה את קריק כמפקד המשטרה ובוודאי שהיה מודע להם כשהציע לבוש לבחור בקריק כשר לביטחון פנים.

ג'וליאני מזכיר לנוכחים בכל נאומיו את התפקיד הפעיל שביצע בעקבות ההתקפה על התאומים. אחד המועמדים הדמוקרטיים לנשיאות, ג'ו ביידן, לגלג עליו כשאמר בשבוע שעבר שבנאומיו של ג'וליאני כל משפט מורכב מנושא, נשוא ו"9/11". השבוע הוגש כתב אישום פדרלי נגד ברנארד קריק על עבירות שחיתות וקשרים עם המאפיה, ורבים שואלים מה יקרה לסיכויי הבחירה של ג'וליאני אם קריק יחל לזמר.

Eric.forster@american.la
אריק פורסטר מציע יעוץ משפטי בתחומי הנדל"ן ומשכנתאות, בנוסף לשירותי גישור ובוררות. הוא מכהן כשופט-בורר עבור רשות ניירות הערך האמריקאית (FINRA).



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב